Microsoft MakeCode

Makecode Tutorials in french

Hello,
I’m starting a new serie on my Code Cheeta Youtube chanel about Makecode. The first videos will be on Minecraft + makecode and soon about Makecode + Arcade.
They are in french, which may help french mother tongue kids to start.
Here’s the third video : https://www.youtube.com/watch?v=F7nkKd55uQg

Bonjour,
Je commence une nouvelle série de vidéos sur ma chaine YouTube Code Cheeta sur Makecode. Les premières vidéos sont dédiées à Makecode + Minecraft, mais je vais explorer bientôt Makecode + Arcade.
Ces vidéos sont en français, ce qui peut aider les plus jeunes à débuter.
Voici un lien vers la troisième vidéo : https://www.youtube.com/watch?v=F7nkKd55uQg

Frédéric

2 Likes

Bienvenue, Frédéric !

Moi je suis hereux que vous avez créé ces vidéos ! Elles ont láir super ! C’est formidable de voir que MakeCode á déjà fait une impression dans le monde entirer. Êtes-vous français, or venez-vous ailleurs dans le monde?

Si vous avez des questions sur MakeCode Arcade (ou l’un des autre produits de MakeCode), s’il vous plaît demonder.

Continuez le grand travail!

Je regrette, mais français n’est pas ma langue maternelle. Je parle à peine anglais ! :laughing:

Welcome, Frédéric!

I love that you’ve created these videos! They look wonderful! It’s great to see that MakeCode has made an impression around the world already. Are you French, or are you from somewhere else in the world?

If you have any questions about MakeCode Arcade (or any of the other MakeCode products), please ask.

Keep up the great work!

I apologize, but French is not my native language. I barely speak English!

Bonjour Alex

Oui je suis français. Merci pour votre proposition. La version Arcade a l’air vraiment intéressante ! Je me demandais si on pouvait disposer d’un canvas plus grand que celui proposé à l’origine quand on joue dans un navigateur : ce serait intéressant de pouvoir disposer de plus d’espace de jeu quand cela est possible.

Yes, I am French. Thank you for your proposal. The Arcade version looks really interesting! I was wondering if we could have a larger canvas than the one originally proposed when playing in a browser: it would be interesting to have more play space when possible.

1 Like

Le canvas est limité à 160 pixels de large par 120 pixels de hauter. Tout comme dans d’autre versions de MakeCode, vous pouvez faire le simulateur en plain écrain dans le navigateur, mais la talle du canvas elle-même est fixe. C’est pour que le canvas puisse être rendue facilement sur du matériel.

The canvas is limited to 160 pixels wide by 120 pixels high. Just like in other versions of MakeCode, you can make the simulator full-screen in the browser, but the size of the canvas itself is fixed. It’s so that the canvas can be rendered on hardware easily.

1 Like

@Code_Cheeta We are making it easier to localize the editor. In beta (https://arcade.makecode.com/beta), go to the language selection page and select “translate the editor”.

Bonne chance.

1 Like